loading...

مرجع مقالات کاربردی سئو

بازدید : 8
سه شنبه 8 آذر 1401 زمان : 9:03

فرقی نمی‌کند که چقدر در طراحی وب سایت سابقه دارید و در چه سطحی کار می کنید، رعایت نکاتی که در پایین به آنان اشاره خوا‌هیم کرد می‌توانند به شما یاری کنند که به مهارت‌های خود بی‌افزایید و بیشتر از پتانسیل‌هایی که دارید به کار گیری نمائید. بنابراین، وقت را بیشتراز این تلف نکرده و از شما دعوت می کنیم که نکات اساسی در طراحی وب را از وبسایت راستین وب رسیدگی نمائید.

هرچه معدود‌تر خوب


در شرایطی‌که مقصود شما طراحی یک وبسایت حرفه‌ای و تاثیرگذار هست، سادگی طراحی یک عنصر کلیدی و اصلی خواهد بود. براساس کتاب تناقض گزینش، اثر بری شوارتز، جامعه‌شناس آمریکایی، هرچه تعداد گزینه‌هایی که در اختیار افراد می‌گذارید بیشتر باشد، شانس اینکه آنان چیزی را انتخاب نکنند بالاتر خواهد رفت.

داشتن مورد‌های بیشتراز اندازه در وب سایت می تواند مسیر کاربران برای رسیدن به هدفشان را وقتگیر‌تر کرده و سبب ساز میگردد که زمان بیشتری را برای اتخاذ تصمیمشان صرف کنند. کاربران با هدفی در ذهنشان به وب سایتی که شما طراحی کرده‌اید میایند و این هدف هیچوقت تحسین لایه‌های گرافیکی که شما از آنها به کارگیری کرده‌اید نخواهد بود. البته، ظاهر کاربرپسند و خوشگل نیز یکی‌از سایر از مواردی می باشد که بایستی به آن دقت ویژه داشته باشید اما نباید تا جایی پیش بروید که حواس استفاده کننده از هدفی که در ذهن دارااست گمراه شود. برای مثال، تصور کنید که یک پروژه برای طراحی وب سایت فروشگاهی به شما واگذار شده‌ می باشد. مجموع تمرکز شما می بایست بر روی این باشد که با بی آلایش‌ترین روش ممکن، استفاده کننده را به سمت کالایی که جستجو کرده و یا کالایی که مالک وبسایت در لحاظ دارد هدایت کنید.
توصیه میشود جهت کسب اطلاعات درخصوص مداقه طرح های گرافیکی، پست ۱۲ نکته ضروری در طراحی گرافیک وب سایت را تحقیق فرمائید.

بخش اعظمی از پیروز‌ترین و تاثیرگذارترین لایه‌های وب سایت، ساده‌ترین آن‌ها می‌باشند. چگونگی استعمال از فضاهای سفید که به آنها فضاهای منفی نیز گفته میگردد نکته کلیدی برای معمولی‌سازی طراحی وب می‌باشد. فضاهای سفید، فضاهایی از سایت هستند که عمدا خالی رها میگردند و برخلاف اسمشان به طبع نیازی نیست که به رنگ سفید باشند.

فضاهای سفید به فاصله تصاویر و بلاک‌های متنی، بخش ها خالی در گوشه هر صفحه و حتی فضای دربین حروف و کلمه ها گفته میگردد. هرچند که فضاهای سفید در یک تارنما زیاد به چشم کاربر نمی‌آیند اما یک عنصر اساسی در طراحی وب سایت به حساب میایند. استعمال معدود از فضاهای سفید می تواند وب سایت طراحی شده شمارا نا مرتب و شلوغ نماد دهد ولی از طرف دیگر، در‌حالتی که از فضاهای سفید به موقع و به اندازه استفاده نمایید وبسایت شما تمیز، سطح بالا و حرفه ای به نظر خواهد رسید و همچنین یاری خواهد کرد که کاربران روی ویژگی‌های اصلی سایت متمرکز شوند.

تصویر بالا یک مثال بسیار عالی از استفاده به اندازه از فضاهای سفید و طراحی ساده می باشد.

یک تصویر ارزش هزاران واژه و کلمه را داراست
یک تصویر بها هزاران کلمه را داراست؛ شاید این یک ضرب‌المثل تکراری باشد که به احتمال زیاد همگی شما آن را شنیده‌اید البته حقیقت این است که این ضرب‌المثل در طراحی وب سایت حرفه‌ای یک اصل بسیار اصلی محسوب می‌شود. قرار دادن یک تصویر در وب سایت شما قادر است به اندازه یک متن وقت گیر اطلاعات انتقال دهد. تصاویر می‌توانند کاربران را به راحتی و با زحمتی کم به جایی که شما می‌خواهید انتقال دهند. عکس‌ها می‌توانند در نقش پیکان‌هایی کار کنند (دکمه‌هایی مثل «همین درحال حاضر خرید فرمایید» یا «با ما تماس بگیرید»).

از جمله، در تصویر بالا مشاهده میکنید که لوگو PAYFICIENCY چه طور به گزینه PRICING در منو اشاره داراست. به علاوه، تصویر مردی که در سمت راست برگه قرار گرفته می‌باشد به نوعی اعتنا استفاده کننده را نسبت به فرم ثبت نام و پرداخت جلب می‌نماید. شکل ها برای جلب توجه مخاطب گزینه مناسبی میباشند اما با استعمال از اشاره گر ها می‌توانید نگاه استفاده کننده را جهت دیگری سوق دهید.

هنگام گزینش عکس برای وب سایتی که قصد طراحی آن را دارید باید توجه ویژه‌ای به کیفیت داشته باشید. همه تصاویر بایستی رزولوشن بالایی داشته و همچنین مناسب سبک وب سایت باشند. استفاده از تصاویر افراد نیز به شدت هنگام طراحی سایت حرفه ای توصیه می‌گردد زیرا این موضوع ثابت گردیده است که انسان تمایل داراست به طور سایر انسان‌ها اعتنا کند.

در صورت قابلیت، سعی نمایید که متن‌های سایت خود را با اینفوگرافیک جایگزین کنید. اینفوگرافیک‌ روشی بسیار کارآمد میباشد که در کنار جلب توجه مخاطب قادر است اطلاعات زیادی را نیز انتقال دهد. بسیاری از کاربران به جای بازرسی دقیق محتوای ورقه، فقط به طور سطحی آن را مرور می‌کنند و در این موردها اینفوگرافیک می‌تواند خیلی بیشتر از جمله‌های استاندارد فرآیند، انتقال اطلاعات را اجرا دهد.

زیبایی شناسی بسیار اصلی میباشد
اصلی نیست که محتوای تارنما تا چه حدی خوب باشد، در حالتی که ساخت وب سایت شما به شکلی خوشگل صورت نگیرد شانس اینکه کاربران تب مربوط به وبسایت شما‌را بسته و به وبسایت دیگری برود بسیار بالا خواهد بود. سه عنصر اصلی در طراحی قالب وبسایت رنگ‌ها، تایپوگرافی و تعادل می باشند.

رنگ‌ها


همانطور که همه ما می‌دانیم، رنگ‌ها می توانند منجر بروز عکس العمل‌های احساسی شوند. از جمله، رنگ‌های گرمی مثل صورتی و رنگ زرد افراد را بیشتر هیجان‌زده کرده و به آن‌ها انرژی می‌دهند اما رنگ‌های سردی مثل آبی‌رنگ، سبز و بنفش بیشتر آرامش‌قسمت می‌باشند. حتی این آیتم نیز ثابت شده است که رنگ قرمز باعث می‌گردد افراد بیشتر حس گرسنگی کنند؛ به همین ادله می باشد که اکثری از رستوران‌های فست‌فود از لوگوی قرمز‌رنگ به کار گیری می‌کنند.

وقتی که می خواهید برای وب سایت خود رنگ انتخاب کنید خوب میباشد بهترین تعادل در میان توازن و ناهم خوانی را انتخاب فرمائید. از جمله، در حالتی‌که دو رنگ صورتی پر رنگ و سبز لیمویی را که ناهمخوانی زیادی با هم دارند گزینش فرمائید به احتمال زیاد، چیزی که حاصل میشود یک ترکیب رنگی ناخوشایند خواهد بود و خوب میباشد روی رنگ‌هایی تمرکز کنید که از یک خانواده میباشند.

رنگ‌های پر رنگ و درخشان بهترین مورد برای دکمه‌ها و آرم دادن آن ها می باشند، براین اساس سفارش میشود که از این رنگ‌ها در پس زمینه استعمال نشود. به علاوه، برای تعیین رنگ‌ها در تارنما، توجه به لوگو تجاری بسیار مهم می‌باشد و ایده‌آل‌ترین موقعیت این میباشد که به سراغ رنگ‌هایی بروید که با رنگ لوگو مرتبط باشد؛ این زمینه در طراحی سایت شرکتی و ساخت وب سایت فروشگاهی بیشتر حائز اهمیت می‌باشد.

نکته حائض اهمیت دیگر هنگام انتخاب رنگ در ساخت وب سایت این میباشد که نباید از تعداد زیادی رنگ‌ به کارگیری فرمایید.سئو در مشهد استفاده از تعداد زیاد رنگ‌های متفاوت یکی‌از سریع‌ترین طرز‌هایی هست که استفاده کننده را از سایت طراحی شده برانید. جمعاًَ سفارش می شود برای حفظ تاثیرگذاری قالب وب سایت، استفاده از 3 یا چهار رنگ گوناگون ایده‌آل بوده و به کار گیری بیش تر از 5 رنگ پیشنهاد نمی‌شود. در تصویر بالا یکسری مثال بهتر از پالت‌های رنگی را مشاهده می‌کنید که می توانید از ادغام آنها در سایت خود استفاده نمایید.

جاری ساختن لینک دهی ها به دیگر صفحات تارنما
در حالتی‌که وبسایت شما حاوی صفحات متفاوتی میباشد، می توانید با ایفا پیوند دهی های مناسب و به جا، مخاطب را به سمت بازرسی آنان هدایت نمائید. به عنوان مثال در یکی خدماتی که شرکت طراحی سایت ارائه می دهد می‌اقتدار به نکات اساسی در طراحی وب لینک بخشید. اعتنا فرمایید لینک و پیوند هایی که به صفحات دیگر داده میشوند می بایست به مخاطب کمک کند تا به هدف خود نزدیک‌تر شده با زمینه سازگاری داشته باشد. در صورتی لینک و پیوند دهی ها نامتناسب با محتوا درج شوند کاربر مبتلا سردرگمی می شود و خیلی سریع تارنما را رخنه‌ خواهد کرد.

به کارگیری اصول سئو


مداقه طراحی داینامیک در راه‌اندازی تارنما
در حالتی که وبسایت شما به صورت داینامیک طراحی شده باشد وقتی که یک پست تازه در وبسایت اضافه می‌کنید در برگه آغاز نمایش داده میگردد. what is seo طراحی داینامیک موجب می‌شود سرعت گسترش وب سایت شما بالاتر رود؛ در‌صورتی‌که این مورد از نکات طراحی وب را پیاده سازی نکنید، سایت شما استاتیک محسوب میشود و فقط جنبه اطلاع رسانی خواهد داشت و دیگر آن پویای و هماهنگی در بین صفحه ها وجود ندارد.

تایپوگرافی
تایپوگرافی نیز به طور شگفت آوری میتواند بر روی حسی که سایت شما به استفاده کننده منتقل می‌کند تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال به کار گیری از فونت‌های شکسته بیشتر حس عدم وضوح و کلاسیک بودن را به استفاده کننده منتقل کرده البته فونت‌های بدونه دندانه و ساده ظاهری مدرن‌تر را به سایت می‌دهند.

تعداد کلماتی که در هر خط جای می گیرند نیز به اندازه انتخاب فونت مهم میباشد. کوشش نمایید که برای هر خط حداکثر 18 واژه یا در بین 50 تا 80 کاراکتر در نظر بگیرید. نکته مهم دیگر درمورد تایپوگرافی در ساخت وب سایت این می باشد که مخاطب خود را بشناسید. از جمله، درصورتی که مخاطب شما بیشتر افراد مسن میباشند، عالی می‌باشد که از شماره فونت درشت‌تر به کارگیری فرمایید تا پژوهش محتوای سایت برای آنان آسان‌تر باشد.

فراخوانی مخاطب
برخی از صاحبان مشاغل تصور می‌کنند چنانچه فراخوان برای برقراری ارتباط را در بالای ورقه یعنی او‌لین جایی که استفاده کننده مشاهده می‌کند قرار دهند مجال بیشتری برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود دارا هستند ولی می بایست بدانند که این تصور صحیح وجود ندارد. طی تحقیقات به فعالیت آمده بعداز تحقیق 25 میلیون استفاده کننده به‌این سود رسیدیم که امکان تبدیل بیننده به مشتری در تحت ورقه بیشتر است، درست جایی که کاربر اطلاعات بیشتری از تجارت شما به دست آورده می باشد و میخواهد با شما ارتباط داشته باشد.

تعادل


طراحی یک تارنما متعادل یه خرده دشوار میباشد. شاید تاکنون چیزی به اسم «قانون سوم‌» را شنیده باشید. این قانون یک اصل اساسی در همه هنرها میباشد و طراحی سایت نیز از آن استثنا ندارد.رایا پارس این قانون بدین معناست که در صورتیکه یک توری سه در سه بر روی یک عکس (یا یک کاغذ وب) قرار دهید، بهترین نقاطی که بایستی به چشم بخورند نقاطی میباشند که خط‌ها در آنجا با هم تقاطع دارند.

مثلا، تصویر سمت راست با رعایت این قانون بسیار دیدنی‌تر و زیباتر می‌باشد.

از نکات اصلی فعال سازی وبسایت استفاده به جا از منو ها و پیوند دهی های اثرگذار
هنگامی که کاربر وارد وب سایت شما می‌شود آغاز به پیمایش شیت از بالا به ذیل کرده و درصورتی که که به صفحه ها دیگر برود برای رجوع به کاغذ اصلی پیرو گزینه “خانه” در منو می‌شود. از آن جایی که رایج ترین مکان برای جای ‌گیری خانه سمت چپ منو است توصیه می‌کنیم شما نیز از این قسمت برای قرار دادن کاغذ اساسی وبسایت خود به کار گیری نمائید. طی تحقیقات به عمل آمده معین گردیده است که ترتیب قرارگیری دیگر مورد ها در فهرست از التفات بالایی برخوردار نمی باشد بدین ترتیب در جهت دکورا سیون فهرست نیاز به اختصاص زمان زمان بر نخواهد بود.

بیش از اندازه خاص نباشید


اینکه بخواهید یک ایده خاص را برای ساخت وب سایت بکار ببرید خوب میباشد البته پیشنهاد می کنیم که بیش از اندازه خاص نباشید. مردم بیشتر دوست دارند چیزی را ببیند که بیشتر به آن عادت دارند و نیازی نیست که چیز جدیدی را دوباره ابداع فرمائید. اینکه رنگ دور‌نما را طبق دستیابی و کاری که تارنما به آن مربوط می شود گزینش نمایید هیچ مشکلی ندارد ولی مثلا، تک تک کاربران عادت دارند لینک و پیوند‌ها را به رنگ آبی ببینند و عوض کردن رنگ آنها چندان زیرکانه نیست.

طراحی UX را فراموش نکنید


طراحی یک وبسایت فقط ساخت یک قالب خوشگل نیست بلکه ضمن زیبایی، سایت شما باید به خیر فعالیت کند و یک تجربیات مناسب را برای کاربر رقم بزند. درواقع، یک وب سایت خوب هرچقدر هم خوشگل باشد ولی در حالتی که تمامی ارکان آن در هر شرایطی عمل نکنند هیچ ارزشی نخواهد داشت. به مطرح شدن خیلی معمولی، مخاطب می بایست حاذق باشد که با طی کم‌ترین مجال به منظور خود برسد. شما با تحقیق نوشته‌ی علمی طراحی تجارب کاربری چیست؟ اطلاعات بیشتری در ارتباط تشکیل داد یک حس خو در استفاده کننده دستیابی فرمائید.

التفات افزودن نصیب پرسش و پاسخ و پاسخگویی به سوال ها کاربران
غرض اصلی شما از ساخت‌و‌ساز یک سایت ارتقا اعتبار و درآمد کسب و کارتان میباشد که این دستور محقق نخواهد شد مگر با جلب رضایت کاربران. شما مکلف هستید به سوال های مخاطبان خود پاسخ دهید تا رضایت و یقین آنها‌را جلب نمائید. عدم پاسخ به سوالات مشتریان به منزله حیف کردن آن مشتری خواهد بود. آدم ها به طور ذاتی تصمیم به جاری ساختن کارهایی دارا‌هستند که سایر افراد در قبل آن را اجرا داده باشند؛ چنانچه کسانی در پیش از وبسایت شما استعمال کرده باشند موجب می‌شود تیم دیگری از کاربران به وب سایت شما یقین کنند. لازمه این شغل جلب باور مشتریان هست بدین ترتیب شما باید با صبوری سوالهای آنها‌را پاسخ دهید.

سبک طراحی فرمایید


همیشه باید کارایی فرمایید که وب سایت خود را تا حد قابلیت سبک نمایید. کارشناسان بر این باورند که اگر لود شدن یک وب سایت بیش از 8 ثانیه طول بکشد، استفاده کننده تب مربوط به آن وبسایت را در مرورگر خود خواهد بست. البته در واقعیت، این زمان حتی نادر‌تر از آن بوده و تارنما شما معدود‌تر از 3 ثانیه برای بار گذاری شدن زمان دارد و در غیر این صورت مشتری خود را از دست خواهد بخشید.

یکی از طرق اثرگذار برای کاهش فرصت بارگذاری شدن یک سایت، باصرفه‌سازی حجم تصاویر میباشد. پوشه‌های بزرگ زمان بیشتری را برای بارگذاری شدن طلب می‌کنند و کاهش حجم و بعد ها تصاویر جانور در هر برگه به لود شدن سریع‌تر آن یاری خواهد کرد. یک آیتم دیگر، اضافه کردن امکان کش شدن به لندینگ پیج میباشد. در صورتی‌که این‌شیوه‌ها را امتحان کرده‌اید و همچنان بیشتر از یک سری ثانیه طول می کشد تا صفحه های تارنما شما بار گذاری گردد بهتر است به سراغ به روزرسانی سرورهای خود بروید.

وبسایت را برای کلیه قابل دسترسی نمایید
یک بازرسی در سال 2018 آرم اعطا کرد که 52.2 درصد از آحاد کاربران اینترنت از طریق گوشی موبایل به تارنما مورد نظر خود دسترسی داشته‌اند. این درحالی میباشد که این درصد در سال 2017 برابر با 50.3 بوده هست و روز آپ تو دیت درحال افزایش بوده به نحوی ک این درصد موقتی به شدت بالاتر هست. به این ترتیب، این نکته بسیار اساسی می‌باشد که وبسایت شما با نسخه تلفن همراه نیز سازگار بوده و خیلی سریع و سوای هیچ مشکلی امکان دسترسی به آن از طریق دستگاه‌های تلفن همراه نیز قابلیت و امکان‌پذیر باشد.

اشاره به بعضا دیگر از نکات اساسی که در طراحی وب بایستی بدانیم:
در هنگام تعیین عنوان برای سایت و محتوای سایت مجموع اعتنا خود را گردآوری کنید تا عنوان بغرنج و غیر قابل فهم نباشد و به بتواند به خوبی به تعریف و تمجید محتویات خود بپردازد. اگر که شما مجبور به استعمال از عنا وین غیر قابل فهم شدید سفارش می شود متنی را در جهت موعظه استفاده کننده قرار دهید؛ زیرا زمانی که کاربر نتواند مفاهیم عنا وین شما‌را به صدق ادراک کند نگرش او نسبت به محتوا نیز تغییر خواهد کرد.

از طرح های شلوغ و غامض در صفحات سایت به کار گیری نکنید. ساخت تمایز میان شما و وبسایت های دیگر می‌تواند بسیار دیدنی باشد ولی در امر با طرح بندی وبسایت عالی میباشد پیچیدگی را کنار بگذارید.

سعی نمایید محتوای اساسی سایت را در معرض روئت کرد مخاطب قرار دهید و تا حد قابلیت و امکان از ذیل منو و منوی های آکاردئون به کارگیری نکنید. در صورتیکه آیتم ای در ذیل منو شما مخفی شده باشد احتمال دیده شدن آن بسیار کم خواهد بود.

هدف خود را از طراحی بدانید
آخرین نکته‌ای که بایستی به آن اشاره کنیم این میباشد که از خود سوال بپرسید که غرض شما از طراحی وب مورد نظر چیست؟ در صورتی جواب این سوال را به صحت ندهید، رعایت تک تک این نکاتی که خدمت شما ارائه کردیم بی منفعت خواهد بود. به عنوان مثال، در ساخت سایت فروشگاهی، بسیار مهم است که عناصری مثل «افزودن به سبد خرید» و یا «نهایی کردن پیشنهاد» می بایست در مرکز دقت قرار گیرند و دسترسی به آن‌ها تا حد امکان ریلکس باشد.

به مطرح شدن دیگر، این غرض تجارت مربوط به سایت می باشد که تعیین می‌کند چه عناصری در تارنما به فعالیت برود و به کدام یک از آن ها بیشتر اعتنا خواهد شد. بدین ترتیب، پیش از استارت یک پروژه، بسیار اصلی است که در زمینه‌ی آن بازرسی فرمائید و مخاطب پایانی تارنما را به خیر بشناسید. اولین قدم برای فعال‌سازی یک وب سایت عالی، تنظیم یک لیست از نکات و موارد مهمی که در طراحی وب آیتم استعمال قرار می گیرد است.

امید واریم که این نوشته‌ی‌علمی گزینه توجه شما قرار گرفته باشد. فراموش نکنید که میتوانید به صورت مجانی از خدمت مشاوره راستین وب بهره برده و سفارشات خود را برای طراحی و مدد انواع وب سایت به ما بسپارید.

فرقی نمی‌کند که چقدر در طراحی وب سایت سابقه دارید و در چه سطحی کار می کنید، رعایت نکاتی که در پایین به آنان اشاره خوا‌هیم کرد می‌توانند به شما یاری کنند که به مهارت‌های خود بی‌افزایید و بیشتر از پتانسیل‌هایی که دارید به کار گیری نمائید. بنابراین، وقت را بیشتراز این تلف نکرده و از شما دعوت می کنیم که نکات اساسی در طراحی وب را از وبسایت راستین وب رسیدگی نمائید.

هرچه معدود‌تر خوب


در شرایطی‌که مقصود شما طراحی یک وبسایت حرفه‌ای و تاثیرگذار هست، سادگی طراحی یک عنصر کلیدی و اصلی خواهد بود. براساس کتاب تناقض گزینش، اثر بری شوارتز، جامعه‌شناس آمریکایی، هرچه تعداد گزینه‌هایی که در اختیار افراد می‌گذارید بیشتر باشد، شانس اینکه آنان چیزی را انتخاب نکنند بالاتر خواهد رفت.

داشتن مورد‌های بیشتراز اندازه در وب سایت می تواند مسیر کاربران برای رسیدن به هدفشان را وقتگیر‌تر کرده و سبب ساز میگردد که زمان بیشتری را برای اتخاذ تصمیمشان صرف کنند. کاربران با هدفی در ذهنشان به وب سایتی که شما طراحی کرده‌اید میایند و این هدف هیچوقت تحسین لایه‌های گرافیکی که شما از آنها به کارگیری کرده‌اید نخواهد بود. البته، ظاهر کاربرپسند و خوشگل نیز یکی‌از سایر از مواردی می باشد که بایستی به آن دقت ویژه داشته باشید اما نباید تا جایی پیش بروید که حواس استفاده کننده از هدفی که در ذهن دارااست گمراه شود. برای مثال، تصور کنید که یک پروژه برای طراحی وب سایت فروشگاهی به شما واگذار شده‌ می باشد. مجموع تمرکز شما می بایست بر روی این باشد که با بی آلایش‌ترین روش ممکن، استفاده کننده را به سمت کالایی که جستجو کرده و یا کالایی که مالک وبسایت در لحاظ دارد هدایت کنید.
توصیه میشود جهت کسب اطلاعات درخصوص مداقه طرح های گرافیکی، پست ۱۲ نکته ضروری در طراحی گرافیک وب سایت را تحقیق فرمائید.

بخش اعظمی از پیروز‌ترین و تاثیرگذارترین لایه‌های وب سایت، ساده‌ترین آن‌ها می‌باشند. چگونگی استعمال از فضاهای سفید که به آنها فضاهای منفی نیز گفته میگردد نکته کلیدی برای معمولی‌سازی طراحی وب می‌باشد. فضاهای سفید، فضاهایی از سایت هستند که عمدا خالی رها میگردند و برخلاف اسمشان به طبع نیازی نیست که به رنگ سفید باشند.

فضاهای سفید به فاصله تصاویر و بلاک‌های متنی، بخش ها خالی در گوشه هر صفحه و حتی فضای دربین حروف و کلمه ها گفته میگردد. هرچند که فضاهای سفید در یک تارنما زیاد به چشم کاربر نمی‌آیند اما یک عنصر اساسی در طراحی وب سایت به حساب میایند. استعمال معدود از فضاهای سفید می تواند وب سایت طراحی شده شمارا نا مرتب و شلوغ نماد دهد ولی از طرف دیگر، در‌حالتی که از فضاهای سفید به موقع و به اندازه استفاده نمایید وبسایت شما تمیز، سطح بالا و حرفه ای به نظر خواهد رسید و همچنین یاری خواهد کرد که کاربران روی ویژگی‌های اصلی سایت متمرکز شوند.

تصویر بالا یک مثال بسیار عالی از استفاده به اندازه از فضاهای سفید و طراحی ساده می باشد.

یک تصویر ارزش هزاران واژه و کلمه را داراست
یک تصویر بها هزاران کلمه را داراست؛ شاید این یک ضرب‌المثل تکراری باشد که به احتمال زیاد همگی شما آن را شنیده‌اید البته حقیقت این است که این ضرب‌المثل در طراحی وب سایت حرفه‌ای یک اصل بسیار اصلی محسوب می‌شود. قرار دادن یک تصویر در وب سایت شما قادر است به اندازه یک متن وقت گیر اطلاعات انتقال دهد. تصاویر می‌توانند کاربران را به راحتی و با زحمتی کم به جایی که شما می‌خواهید انتقال دهند. عکس‌ها می‌توانند در نقش پیکان‌هایی کار کنند (دکمه‌هایی مثل «همین درحال حاضر خرید فرمایید» یا «با ما تماس بگیرید»).

از جمله، در تصویر بالا مشاهده میکنید که لوگو PAYFICIENCY چه طور به گزینه PRICING در منو اشاره داراست. به علاوه، تصویر مردی که در سمت راست برگه قرار گرفته می‌باشد به نوعی اعتنا استفاده کننده را نسبت به فرم ثبت نام و پرداخت جلب می‌نماید. شکل ها برای جلب توجه مخاطب گزینه مناسبی میباشند اما با استعمال از اشاره گر ها می‌توانید نگاه استفاده کننده را جهت دیگری سوق دهید.

هنگام گزینش عکس برای وب سایتی که قصد طراحی آن را دارید باید توجه ویژه‌ای به کیفیت داشته باشید. همه تصاویر بایستی رزولوشن بالایی داشته و همچنین مناسب سبک وب سایت باشند. استفاده از تصاویر افراد نیز به شدت هنگام طراحی سایت حرفه ای توصیه می‌گردد زیرا این موضوع ثابت گردیده است که انسان تمایل داراست به طور سایر انسان‌ها اعتنا کند.

در صورت قابلیت، سعی نمایید که متن‌های سایت خود را با اینفوگرافیک جایگزین کنید. اینفوگرافیک‌ روشی بسیار کارآمد میباشد که در کنار جلب توجه مخاطب قادر است اطلاعات زیادی را نیز انتقال دهد. بسیاری از کاربران به جای بازرسی دقیق محتوای ورقه، فقط به طور سطحی آن را مرور می‌کنند و در این موردها اینفوگرافیک می‌تواند خیلی بیشتر از جمله‌های استاندارد فرآیند، انتقال اطلاعات را اجرا دهد.

زیبایی شناسی بسیار اصلی میباشد
اصلی نیست که محتوای تارنما تا چه حدی خوب باشد، در حالتی که ساخت وب سایت شما به شکلی خوشگل صورت نگیرد شانس اینکه کاربران تب مربوط به وبسایت شما‌را بسته و به وبسایت دیگری برود بسیار بالا خواهد بود. سه عنصر اصلی در طراحی قالب وبسایت رنگ‌ها، تایپوگرافی و تعادل می باشند.

رنگ‌ها


همانطور که همه ما می‌دانیم، رنگ‌ها می توانند منجر بروز عکس العمل‌های احساسی شوند. از جمله، رنگ‌های گرمی مثل صورتی و رنگ زرد افراد را بیشتر هیجان‌زده کرده و به آن‌ها انرژی می‌دهند اما رنگ‌های سردی مثل آبی‌رنگ، سبز و بنفش بیشتر آرامش‌قسمت می‌باشند. حتی این آیتم نیز ثابت شده است که رنگ قرمز باعث می‌گردد افراد بیشتر حس گرسنگی کنند؛ به همین ادله می باشد که اکثری از رستوران‌های فست‌فود از لوگوی قرمز‌رنگ به کار گیری می‌کنند.

وقتی که می خواهید برای وب سایت خود رنگ انتخاب کنید خوب میباشد بهترین تعادل در میان توازن و ناهم خوانی را انتخاب فرمائید. از جمله، در حالتی‌که دو رنگ صورتی پر رنگ و سبز لیمویی را که ناهمخوانی زیادی با هم دارند گزینش فرمائید به احتمال زیاد، چیزی که حاصل میشود یک ترکیب رنگی ناخوشایند خواهد بود و خوب میباشد روی رنگ‌هایی تمرکز کنید که از یک خانواده میباشند.

رنگ‌های پر رنگ و درخشان بهترین مورد برای دکمه‌ها و آرم دادن آن ها می باشند، براین اساس سفارش میشود که از این رنگ‌ها در پس زمینه استعمال نشود. به علاوه، برای تعیین رنگ‌ها در تارنما، توجه به لوگو تجاری بسیار مهم می‌باشد و ایده‌آل‌ترین موقعیت این میباشد که به سراغ رنگ‌هایی بروید که با رنگ لوگو مرتبط باشد؛ این زمینه در طراحی سایت شرکتی و ساخت وب سایت فروشگاهی بیشتر حائز اهمیت می‌باشد.

نکته حائض اهمیت دیگر هنگام انتخاب رنگ در ساخت وب سایت این میباشد که نباید از تعداد زیادی رنگ‌ به کارگیری فرمایید.سئو در مشهد استفاده از تعداد زیاد رنگ‌های متفاوت یکی‌از سریع‌ترین طرز‌هایی هست که استفاده کننده را از سایت طراحی شده برانید. جمعاًَ سفارش می شود برای حفظ تاثیرگذاری قالب وب سایت، استفاده از 3 یا چهار رنگ گوناگون ایده‌آل بوده و به کار گیری بیش تر از 5 رنگ پیشنهاد نمی‌شود. در تصویر بالا یکسری مثال بهتر از پالت‌های رنگی را مشاهده می‌کنید که می توانید از ادغام آنها در سایت خود استفاده نمایید.

جاری ساختن لینک دهی ها به دیگر صفحات تارنما
در حالتی‌که وبسایت شما حاوی صفحات متفاوتی میباشد، می توانید با ایفا پیوند دهی های مناسب و به جا، مخاطب را به سمت بازرسی آنان هدایت نمائید. به عنوان مثال در یکی خدماتی که شرکت طراحی سایت ارائه می دهد می‌اقتدار به نکات اساسی در طراحی وب لینک بخشید. اعتنا فرمایید لینک و پیوند هایی که به صفحات دیگر داده میشوند می بایست به مخاطب کمک کند تا به هدف خود نزدیک‌تر شده با زمینه سازگاری داشته باشد. در صورتی لینک و پیوند دهی ها نامتناسب با محتوا درج شوند کاربر مبتلا سردرگمی می شود و خیلی سریع تارنما را رخنه‌ خواهد کرد.

به کارگیری اصول سئو


مداقه طراحی داینامیک در راه‌اندازی تارنما
در حالتی که وبسایت شما به صورت داینامیک طراحی شده باشد وقتی که یک پست تازه در وبسایت اضافه می‌کنید در برگه آغاز نمایش داده میگردد. what is seo طراحی داینامیک موجب می‌شود سرعت گسترش وب سایت شما بالاتر رود؛ در‌صورتی‌که این مورد از نکات طراحی وب را پیاده سازی نکنید، سایت شما استاتیک محسوب میشود و فقط جنبه اطلاع رسانی خواهد داشت و دیگر آن پویای و هماهنگی در بین صفحه ها وجود ندارد.

تایپوگرافی
تایپوگرافی نیز به طور شگفت آوری میتواند بر روی حسی که سایت شما به استفاده کننده منتقل می‌کند تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال به کار گیری از فونت‌های شکسته بیشتر حس عدم وضوح و کلاسیک بودن را به استفاده کننده منتقل کرده البته فونت‌های بدونه دندانه و ساده ظاهری مدرن‌تر را به سایت می‌دهند.

تعداد کلماتی که در هر خط جای می گیرند نیز به اندازه انتخاب فونت مهم میباشد. کوشش نمایید که برای هر خط حداکثر 18 واژه یا در بین 50 تا 80 کاراکتر در نظر بگیرید. نکته مهم دیگر درمورد تایپوگرافی در ساخت وب سایت این می باشد که مخاطب خود را بشناسید. از جمله، درصورتی که مخاطب شما بیشتر افراد مسن میباشند، عالی می‌باشد که از شماره فونت درشت‌تر به کارگیری فرمایید تا پژوهش محتوای سایت برای آنان آسان‌تر باشد.

فراخوانی مخاطب
برخی از صاحبان مشاغل تصور می‌کنند چنانچه فراخوان برای برقراری ارتباط را در بالای ورقه یعنی او‌لین جایی که استفاده کننده مشاهده می‌کند قرار دهند مجال بیشتری برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود دارا هستند ولی می بایست بدانند که این تصور صحیح وجود ندارد. طی تحقیقات به فعالیت آمده بعداز تحقیق 25 میلیون استفاده کننده به‌این سود رسیدیم که امکان تبدیل بیننده به مشتری در تحت ورقه بیشتر است، درست جایی که کاربر اطلاعات بیشتری از تجارت شما به دست آورده می باشد و میخواهد با شما ارتباط داشته باشد.

تعادل


طراحی یک تارنما متعادل یه خرده دشوار میباشد. شاید تاکنون چیزی به اسم «قانون سوم‌» را شنیده باشید. این قانون یک اصل اساسی در همه هنرها میباشد و طراحی سایت نیز از آن استثنا ندارد.رایا پارس این قانون بدین معناست که در صورتیکه یک توری سه در سه بر روی یک عکس (یا یک کاغذ وب) قرار دهید، بهترین نقاطی که بایستی به چشم بخورند نقاطی میباشند که خط‌ها در آنجا با هم تقاطع دارند.

مثلا، تصویر سمت راست با رعایت این قانون بسیار دیدنی‌تر و زیباتر می‌باشد.

از نکات اصلی فعال سازی وبسایت استفاده به جا از منو ها و پیوند دهی های اثرگذار
هنگامی که کاربر وارد وب سایت شما می‌شود آغاز به پیمایش شیت از بالا به ذیل کرده و درصورتی که که به صفحه ها دیگر برود برای رجوع به کاغذ اصلی پیرو گزینه “خانه” در منو می‌شود. از آن جایی که رایج ترین مکان برای جای ‌گیری خانه سمت چپ منو است توصیه می‌کنیم شما نیز از این قسمت برای قرار دادن کاغذ اساسی وبسایت خود به کار گیری نمائید. طی تحقیقات به عمل آمده معین گردیده است که ترتیب قرارگیری دیگر مورد ها در فهرست از التفات بالایی برخوردار نمی باشد بدین ترتیب در جهت دکورا سیون فهرست نیاز به اختصاص زمان زمان بر نخواهد بود.

بیش از اندازه خاص نباشید


اینکه بخواهید یک ایده خاص را برای ساخت وب سایت بکار ببرید خوب میباشد البته پیشنهاد می کنیم که بیش از اندازه خاص نباشید. مردم بیشتر دوست دارند چیزی را ببیند که بیشتر به آن عادت دارند و نیازی نیست که چیز جدیدی را دوباره ابداع فرمائید. اینکه رنگ دور‌نما را طبق دستیابی و کاری که تارنما به آن مربوط می شود گزینش نمایید هیچ مشکلی ندارد ولی مثلا، تک تک کاربران عادت دارند لینک و پیوند‌ها را به رنگ آبی ببینند و عوض کردن رنگ آنها چندان زیرکانه نیست.

طراحی UX را فراموش نکنید


طراحی یک وبسایت فقط ساخت یک قالب خوشگل نیست بلکه ضمن زیبایی، سایت شما باید به خیر فعالیت کند و یک تجربیات مناسب را برای کاربر رقم بزند. درواقع، یک وب سایت خوب هرچقدر هم خوشگل باشد ولی در حالتی که تمامی ارکان آن در هر شرایطی عمل نکنند هیچ ارزشی نخواهد داشت. به مطرح شدن خیلی معمولی، مخاطب می بایست حاذق باشد که با طی کم‌ترین مجال به منظور خود برسد. شما با تحقیق نوشته‌ی علمی طراحی تجارب کاربری چیست؟ اطلاعات بیشتری در ارتباط تشکیل داد یک حس خو در استفاده کننده دستیابی فرمائید.

التفات افزودن نصیب پرسش و پاسخ و پاسخگویی به سوال ها کاربران
غرض اصلی شما از ساخت‌و‌ساز یک سایت ارتقا اعتبار و درآمد کسب و کارتان میباشد که این دستور محقق نخواهد شد مگر با جلب رضایت کاربران. شما مکلف هستید به سوال های مخاطبان خود پاسخ دهید تا رضایت و یقین آنها‌را جلب نمائید. عدم پاسخ به سوالات مشتریان به منزله حیف کردن آن مشتری خواهد بود. آدم ها به طور ذاتی تصمیم به جاری ساختن کارهایی دارا‌هستند که سایر افراد در قبل آن را اجرا داده باشند؛ چنانچه کسانی در پیش از وبسایت شما استعمال کرده باشند موجب می‌شود تیم دیگری از کاربران به وب سایت شما یقین کنند. لازمه این شغل جلب باور مشتریان هست بدین ترتیب شما باید با صبوری سوالهای آنها‌را پاسخ دهید.

سبک طراحی فرمایید


همیشه باید کارایی فرمایید که وب سایت خود را تا حد قابلیت سبک نمایید. کارشناسان بر این باورند که اگر لود شدن یک وب سایت بیش از 8 ثانیه طول بکشد، استفاده کننده تب مربوط به آن وبسایت را در مرورگر خود خواهد بست. البته در واقعیت، این زمان حتی نادر‌تر از آن بوده و تارنما شما معدود‌تر از 3 ثانیه برای بار گذاری شدن زمان دارد و در غیر این صورت مشتری خود را از دست خواهد بخشید.

یکی از طرق اثرگذار برای کاهش فرصت بارگذاری شدن یک سایت، باصرفه‌سازی حجم تصاویر میباشد. پوشه‌های بزرگ زمان بیشتری را برای بارگذاری شدن طلب می‌کنند و کاهش حجم و بعد ها تصاویر جانور در هر برگه به لود شدن سریع‌تر آن یاری خواهد کرد. یک آیتم دیگر، اضافه کردن امکان کش شدن به لندینگ پیج میباشد. در صورتی‌که این‌شیوه‌ها را امتحان کرده‌اید و همچنان بیشتر از یک سری ثانیه طول می کشد تا صفحه های تارنما شما بار گذاری گردد بهتر است به سراغ به روزرسانی سرورهای خود بروید.

وبسایت را برای کلیه قابل دسترسی نمایید
یک بازرسی در سال 2018 آرم اعطا کرد که 52.2 درصد از آحاد کاربران اینترنت از طریق گوشی موبایل به تارنما مورد نظر خود دسترسی داشته‌اند. این درحالی میباشد که این درصد در سال 2017 برابر با 50.3 بوده هست و روز آپ تو دیت درحال افزایش بوده به نحوی ک این درصد موقتی به شدت بالاتر هست. به این ترتیب، این نکته بسیار اساسی می‌باشد که وبسایت شما با نسخه تلفن همراه نیز سازگار بوده و خیلی سریع و سوای هیچ مشکلی امکان دسترسی به آن از طریق دستگاه‌های تلفن همراه نیز قابلیت و امکان‌پذیر باشد.

اشاره به بعضا دیگر از نکات اساسی که در طراحی وب بایستی بدانیم:
در هنگام تعیین عنوان برای سایت و محتوای سایت مجموع اعتنا خود را گردآوری کنید تا عنوان بغرنج و غیر قابل فهم نباشد و به بتواند به خوبی به تعریف و تمجید محتویات خود بپردازد. اگر که شما مجبور به استعمال از عنا وین غیر قابل فهم شدید سفارش می شود متنی را در جهت موعظه استفاده کننده قرار دهید؛ زیرا زمانی که کاربر نتواند مفاهیم عنا وین شما‌را به صدق ادراک کند نگرش او نسبت به محتوا نیز تغییر خواهد کرد.

از طرح های شلوغ و غامض در صفحات سایت به کار گیری نکنید. ساخت تمایز میان شما و وبسایت های دیگر می‌تواند بسیار دیدنی باشد ولی در امر با طرح بندی وبسایت عالی میباشد پیچیدگی را کنار بگذارید.

سعی نمایید محتوای اساسی سایت را در معرض روئت کرد مخاطب قرار دهید و تا حد قابلیت و امکان از ذیل منو و منوی های آکاردئون به کارگیری نکنید. در صورتیکه آیتم ای در ذیل منو شما مخفی شده باشد احتمال دیده شدن آن بسیار کم خواهد بود.

هدف خود را از طراحی بدانید
آخرین نکته‌ای که بایستی به آن اشاره کنیم این میباشد که از خود سوال بپرسید که غرض شما از طراحی وب مورد نظر چیست؟ در صورتی جواب این سوال را به صحت ندهید، رعایت تک تک این نکاتی که خدمت شما ارائه کردیم بی منفعت خواهد بود. به عنوان مثال، در ساخت سایت فروشگاهی، بسیار مهم است که عناصری مثل «افزودن به سبد خرید» و یا «نهایی کردن پیشنهاد» می بایست در مرکز دقت قرار گیرند و دسترسی به آن‌ها تا حد امکان ریلکس باشد.

به مطرح شدن دیگر، این غرض تجارت مربوط به سایت می باشد که تعیین می‌کند چه عناصری در تارنما به فعالیت برود و به کدام یک از آن ها بیشتر اعتنا خواهد شد. بدین ترتیب، پیش از استارت یک پروژه، بسیار اصلی است که در زمینه‌ی آن بازرسی فرمائید و مخاطب پایانی تارنما را به خیر بشناسید. اولین قدم برای فعال‌سازی یک وب سایت عالی، تنظیم یک لیست از نکات و موارد مهمی که در طراحی وب آیتم استعمال قرار می گیرد است.

امید واریم که این نوشته‌ی‌علمی گزینه توجه شما قرار گرفته باشد. فراموش نکنید که میتوانید به صورت مجانی از خدمت مشاوره راستین وب بهره برده و سفارشات خود را برای طراحی و مدد انواع وب سایت به ما بسپارید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 78
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 450
  • بازدید سال : 1324
  • بازدید کلی : 23937
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه